Ferie 2023, del 3

Tirsdag 18.juli

Dagen startet grå og med litt regn i lufta. Vi kledde på oss vadeklærne og dro ut med båten. Det var vanskelig å finne et sted hvor vi ikke drev for fort av gårde.

Rune med kort lange

Rune fikk noen små langer og en liten lyr. Ingen store nok til å bli med inn til nedfrysing.

Etter lønsj og en liten hvil tok vi turen ut igjen. Lite bitevillig fisk men Rune får nok en gang noen små langer. Plutselig biter det godt for Marius og to pene sei kommer opp fra dypet.

Vi lette lenge for å prøve å finne igjen sei-stimen, men uten ekkolodd og kartplotter var det helt umulig. Så bet det litt forsiktig hos Marius, men det gjorde ingen motstand på vei opp fra bunnen. Nesten oppe slapp det taket i kroken. Ergerlig, for det hadde vært artig å se hva det var for noe. Og det fikk vi straks vite, for rett ved kom det flytende opp en uer.

2 sei og 1 uer

Etter filetering og vakuumpakking ble det grilling ved 22 tida på kvelden. Mette og trøtte til sengs igjen.

Onsdag 19.juli

Nok en grå dag, men heldigvis med mindre vind en værmeldingen fortalte. Dorget litt i håp om å få makrell, men Rune fikk bare opp 2 små lyr og en liten sei. Reiste inn igjen da Svein Erik og Lise Marit kom til campingen med bobilen. Etter en lønsj sammen med dem, tok vi en ny tur ut på sjøen, Det resulterte i at Rune fikk nok en glassvar på pilk, og en liten lusuer. Inn igjen til grillings sammen med besøket.

Etter middag gikk vi en tur på moloen. Rune gjorde noen kast og fikk opp 2 sei og 1 knurr. Resten av kvelden ble brukt til quiz i sosialt lag.

Torsdag 20.juli

Etter frokost reiste Lise Marit og Svein Erik videre, mens vi dro ut for å fiske.

Fyrlykta

Prøvde litt annet sted enn tidligere og Rune får en liten lange. Så kastet han ut med et tackle som så ut som juletrepynt, og endelig fikk vi makrellen på årets artsliste. På vei tilbake stoppet vi og gjorde et forsøk ikke langt fra båtplassen Nok en gang fikk Rune en glassvar. Denne gangen var det på agn.

Så var det på tide å tømme båten og gjøre ren den. Pakke ned en del av fiskeutstyret og tørke ting som hadde ligget i båten en uke.

Båthavna på Magnillen

Middagen i dag ble rester av ting som har vært tidligere i uken, før oppvask og kontorarbeid utover kvelden.