Drammenselva 1-3/8

Mandagskveld kom Marius og jeg hjem fra en kjempeflott ferietur.

Marius var tilbake på jobb Tirsdag, mens jeg skulle ta en tur til Hokksund for å prøve lykken i Drammenselva.

Reiste nedover Tirsdag ettermiddag, sammen med Johnny, Tim René, Oddvar og Tom Andre

Fisket startet kl 21 og varte til Torsdag kl 21. Skjedde ikke mye før klokken nærmet seg midnatt. Da fikk johnny på en laks som veide 5,6 kg.

Dette skulle vise seg å bli turens minste fisk. En par timer senere var det Timmer’n (Tim René) sin tur.

Denne veide nøyaktig 10 kg. Johnny og timmer’n fortsatte utover natta uten at det skjedde noe mer.

Jeg reiste ut ved 7 tida og prøvde litt, ved 8 tida hadde jeg på en stor som slapp etter 20 sekunder. dette var det eneste som skjedd hele dagen.

Så da brukte vi en del tid her

Og så utover dette.

Etter å ha gått rundt på berget en hel dag og kveld bestemte jeg, oddvar og Johnny ved 12 tida at vi skulle stikke inn på hytta og ta litt mat og drikke, mens de to yngste. (timmer’n og Tom Andre) skulle forsette å fiske natta igjennom.

Vi hadde knapt fått i oss noe mat før vi fikk melding om att Timmer’n hadde fått en storlaks.

Denne veide hele 13,6 kg. og var ny rekord for timmer’n. Timmer’n har fått 4 laks i sitt liv, disse 4 har veid. 10 kg, 12,4 kg, 12,5 kg og 13,6 kg. Helt utrolig.

Torsdag morgen ved halv åtte tida dro jeg og Oddvar ut igjen. Etter litt kaffe og prat begynte vi å fiske. på det tredje kaste hadde jeg endelig fast fisk.

Denne veide 10,8 kg.

Dro inn å la denne i fryser’n og fikk med meg Johnny ut igjen. Så tok jeg tre nye kast og der satt det en til i ca samme størrelse, men desverre løsna kroken etter en ca 5 min kamp.

Ved halv ett tida så satt det en for Johnny.

Vekta på denne var 12,3 kg.  Denne laksen ble filmet på direkten. kan sees på vår facebook side

Vi dro inn igjen for å rydde og vaske oss ut av hytta som vi måtte være ute av før kl 4.

Skjedde ikke noe mer før kl ble 19 da høgg det på stanga til johnny igjen.

Denne veide 10,6 kg. Denne ble også filmet på direkten og kan sees på vår facebook side.

Tilslutt fikk endelig Tom Andre en laks. Dette var hans aller første laks

vekta var 6,2 kg.

Dette var en helt utrolig tur med 7 laks på tilsammen 69,15 kg.

Vi kjørte hjem kl 9 og var hjemme kl 11 etter å ha kjørt i pøsende regnvær hele tiden.

Takker hele gjengen for en knall tur, og gleder med til neste tur.