17.mai-helga i Hallingdalen

Etter jobb fredag reiste Cato, Rune og Marius opp til Hallingdalen og Trillhus Camping og hytter.

Etter utlasting av bilen og en bedre grillmiddag ble det en kveldstur i elva.

Hallingdalselva

Det ble noen kast med mark og søkke. Noen bunn-napp og noen omknytinger ble det, men frokosten ble også sikret.

Ørreter

Ikke det helt store bettet, men det ble 6 ørreter første kvelden.

Til frokost lørdag ble det stekt fersk ørret på brødskiva.

Frokost

Etter frokost kom det sigende en del bygevær, så vi drøyde et par timer før vi prøvde oss med stanga.

Flere steder oppover elva ble prøvd uten det helt store utbyttet, men vi fikk noen prikkefanter på hvert sted.

Til slutt prøvde vi oss i «Pettersen-stilla» og der var det mye fisk og mye vaking. Ørreten ville stort sett ha liten møresild på denne plassen.

Pettersen-stilla

På ettermiddagen ble det nok en nydelig grillmiddag, før det ble en liten kveldstur i elva. Dessverre hadde ørreten tatt seg fri kvelden før nasjonaldagen så det ble magert utbytte på gutta denne kvelden.

Tilbake på hytta ble det litt fotball, Eurovision og fyrstekake.

Fyrstekake til kveldskos

Det ble noen kast på de ivrigste i skumringen, og helgas siste ørreter ble sikra.

17.mai ble startet med flaggheising og trompetfanfare av Cato.

Flaggheising på Trillhus

Etter at høytidelighetene var unnagjort, ble det nok en gang tradisjons frokost på oss.

Etter frokost var det bare å pakke bilen, vaske hytta og takke for oss for denne gangen.

Det ble til sammen 22 ørreter på oss denne turen. Ikke like mange som tidligere år, men vi kommer garantert tilbake senere!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *